Önlemin kabulünden sonra dokuz Çinli firmanın yeni ihracatçı üreticisi muamelesi statüsü talep etmesiyle bir yeni ihracatçı soruşturması açıldı. Yeni ihracatçı üreticisi muamelesi statüsü orijinal soruşturmada işbirliğine gelen, ancak örnekleme alınmayan şirketlerle aynı şekilde muamele görme imkanı tanıyor. Yapılan inceleme sonucunda söz konusu firmalardan dördüne bu statü tanınırken diğerlerinin gerekli kriterleri karşılamadığı görüldü. Söz konusu dört firma ferdi muamele statüsünü haketmeleri nedeniyle % 28,6'lık dampinge karşı vergi oranından faydalanacak.
17 Mayıs 2008 Cumartesi
AB'den Dökme Demir Kapaklar Önleminde Değişiklik
Önlemin kabulünden sonra dokuz Çinli firmanın yeni ihracatçı üreticisi muamelesi statüsü talep etmesiyle bir yeni ihracatçı soruşturması açıldı. Yeni ihracatçı üreticisi muamelesi statüsü orijinal soruşturmada işbirliğine gelen, ancak örnekleme alınmayan şirketlerle aynı şekilde muamele görme imkanı tanıyor. Yapılan inceleme sonucunda söz konusu firmalardan dördüne bu statü tanınırken diğerlerinin gerekli kriterleri karşılamadığı görüldü. Söz konusu dört firma ferdi muamele statüsünü haketmeleri nedeniyle % 28,6'lık dampinge karşı vergi oranından faydalanacak.
15 Mayıs 2008 Perşembe
ABD'den Türkiye Menşeli Demir Çelik Tüp ve Borularda Nihai Zarar Saptaması
14 Mayıs 2008 Çarşamba
Gümrük İşlemlerine Bir Örnek: Yeni Gümrük Genel Tebliği (Seri No. 8)
Yeri geldikçe gümrüklere döneceğiz. Şimdilik örnek olsun diye Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayınlanarak yürürlüğe giren ve bu kısa yazıya vesile olan Serbest Dolaşıma Giriş konulu Gümrük Genel Tebliğine (Sıra No. 8) bir bakalım:
"Gümrük Müsteşarlığından:
(SERBEST DOLAŞIMA GİRİŞ)
(SERİ NO: 8)
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, yürürlükteki mevzuat uyarınca ilgili gümrük rejimleri kapsamında Türkiye’ye ithali öngörülen her türlü izin veya uygunluk belgesine tabi eşyaya ilişkin gümrük beyannamesinin tescil işlemi öncesinde ya da gümrük yükümlülüğü sona erdikten sonra ilgili kurumlarca yapılacak kontrollere ilişkin gümrük idarelerince yapılacak işlemlerin usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, yürürlükteki mevzuat uyarınca ilgili gümrük rejimleri kapsamında Türkiye’ye ithali öngörülen her türlü izin veya uygunluk belgesine tabi eşyaya ilişkin gümrük beyannamesinin tescil işlemi öncesinde ya da gümrük yükümlülüğü sona erdikten sonra ilgili kurumlarca yapılacak kontrollere ilişkin gümrük idarelerince yapılacak işlemlerin usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ, 4458 sayılı Gümrük Kanununun 10 ve 61 inci maddeleri ile Gümrük Yönetmeliğinin 112, 118 ve 119 uncu maddelerine istinaden hazırlanmıştır.
İlgili kurumlarca yapılacak kontroller
MADDE 4 – (1) Tebliğin 2 nci maddesi kapsamında ilgili kurumlarca yapılacak kontroller, gümrük beyannamesinin tescil işlemi öncesinde yapılabileceği gibi, gümrük yükümlülüğü sona erdikten sonra ve eşya gümrük kontrolündeki yer ve sahalardan çıkarılmadan önce de yapılabilir.
Gümrük beyannamesinin tescil işlemi öncesinde ilgili kurumlarca yapılacak kontrollere ilişkin gümrük idarelerince yapılacak işlemler
MADDE 5 – (1) İlgili kurumlarca yapılacak kontrollerin, gümrük beyannamesinin tescil işlemi öncesinde yapılması durumunda, bu kontrol 4458 sayılı Gümrük Kanununda belirtilen ve geçici depolama yerleri ve antrepolarda bulunan eşyaya ilişkin öngörülen bekleme süreleri içinde yapılır.
(2) 4458 sayılı Gümrük Kanununun 61 inci maddesinin ikinci fıkrası hükmü uyarınca, Tebliğin 2 nci maddesi kapsamında ilgili kurumlarca yapılacak kontrol sonuçlarını içerir belge, eşyaya ilişkin gümrük beyannamesinin tescilinden önce yükümlü tarafından temin edilir ve bu belgeye ilişkin bilgiler gümrük beyannamesinin 44 no.lu kutusuna kaydedilir.
(3) İçeriği ilgili kurumlarca belirlenecek, gümrük işlemleri öncesinde bu kurumlarca düzenlenecek ve kontrole tabi eşyanın yurda sokulmasına izin verildiğine veya ithalinin uygun görüldüğüne ilişkin belge gümrük idaresince kabul edilir. İlgili kurumlarca bu kontroller sırasında yükümlüden talep edilebilecek diğer belgeler ayrıca gümrük idaresince aranmaz.
(4) Tam beyanlı yaygın basitleştirilmiş usule tabi tutulacak eşyaya ilişkin işlemler ile 4458 sayılı Gümrük Kanunu ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanununun cezai hükümleri saklı kalmak üzere, yapılan beyanın aksine, muayene sonucunun eşyanın ilgili kurumun ithalat kontrolünü gerekli kılması durumunda, gümrük beyannamesinin tescilinde ibrazı gereken belgeler tescil işleminden sonra ibraz edilebilir.
(5) Dördüncü fıkra hükümleri saklı kalmak üzere, ikinci fıkrada belirtilen belgenin beyanname ekinde yer almadığı durumlarda gümrük beyannamesinin kabul işlemi yapılmaz.
(6) Gümrük beyannamesinin tescil işleminden önce ilgili kurumlarca yapılacak kontroller sonucu, eşyanın ithaline ilişkin verilen olumlu ya da olumsuz bütün kararlar doğrudan ve en seri biçimde ilgili gümrük idaresine yazılı ya da elektronik ortamda bildirilir. Bu kararların ilgili kurumlarca elektronik ortamda BİLGE sistemine aktarılması durumunda, bu kurumların ithalat kontrollerine ilişkin düzenlediği belgeler kağıt ortamında ayrıca gümrük idaresince aranmaz.
(7) Eşdeğer düzenlemelerde aksine hüküm bulunmadıkça, ilgili kurumca söz konusu eşyanın yurda girişine izin verilmemesi halinde ise yükümlünün talebi doğrultusunda eşya;
i) Mahrecine iade,
ii) İlgili kurumun uygun görüşü ile doğrudan ya da serbest bölge üzerinden üçüncü ülkeye teminat altında transit,
iii) İhraç kaydıyla satış ya da masrafları sahibince karşılanmak koşuluyla imha suretiyle tasfiye edilmek üzere bulunduğu Gümrük Müdürlüğüne terk,
edilebilir.
Gümrük yükümlüğü sona erdikten sonra ilgili kurumlarca yapılacak kontrollere ilişkin gümrük idarelerince yapılacak işlemler
MADDE 6 – (1) Kendi mevzuatlarında düzenleme yapılmış olması şartıyla ilgili kurumların yapacakları kontroller, gümrük yükümlülüğü sona erdikten sonra ve söz konusu eşya fiilen gümrük kontrolündeki yer ve sahalarda bulunduğu sırada da yapılabilir. Bu kapsamdaki kontrolün yaptırılmasından yükümlü sorumludur.
(2) Birinci fıkrada belirtilen esaslar dahilinde eşyanın kontrole tabi tutulması halinde, ilgili kurumlarca bu eşyanın tabi olduğu mevzuata göre işlem yapılır. Gümrük mevzuatına göre gümrük idarelerince yapılacak işlemler saklıdır.
(3) İlgili kurumların kendi mevzuatlarında düzenleme yapması şartıyla, birinci fıkra kapsamında ilgili kurumlarca kontrolü yapılacak eşya, gümrük kontrolündeki yer ve sahalarda, ilgili rejim hükümlerine göre gümrük mevzuatının öngördüğü yükümlülüklerin yerine getirildiği tarihi takip eden günden itibaren en fazla 3 (üç) iş günü tutulabilir. Aksi takdirde yükümlü talebi doğrultusunda işlem yapılır. Bu tür eşyanın gümrük gözetiminin sona erdirilmesine ilişkin iş ve işlemler, Gümrük Genel Tebliği (Gümrük İşlemleri) (Seri No:60)’nde tanımlanan gümrük müşavirleri marifetiyle yerine getirilir.
Bağlayıcılık
MADDE 7 – (1) Yürürlükteki mevzuat uyarınca, ilgili gümrük rejimleri kapsamında Türkiye’ye ithali öngörülen her türlü izin veya uygunluk belgesine tabi eşyaya ilişkin ikincil düzenlemelerde yer alan ve Türk Gümrük Tarife Cetveli ile uyumlu olmayan ve madde ismi veya madde tanımı adı altında yer alan açıklamalar, ilgili kurumların ithalat kontrolleri sırasında göz önüne alınabilir.
MADDE 8 – (1) Tebliğin 2 nci maddesi kapsamına giren eşyaya ilişkin eşdeğer düzenlemelerin bu Tebliğe aykırı hükümleri gümrük idarelerinde uygulanmaz.
Özel durumlar
MADDE 9 – (1) Tebliğ kapsamına giren hususlarda ortaya çıkacak özel ve istisnai durumları sonuçlandırmaya Gümrük Müsteşarlığı yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 10 – (1) Bu Tebliğin 5 inci maddesinin üçüncü fıkrası 1/1/2009 tarihinde, diğer hükümleri ise yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 11 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Gümrük Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan yürütür.
Çantalarda Tarife Kontenjanı
(TEBLİĞ NO: 2008/2)
MADDE 1 - (1) Bu Tebliğ, 42.02 gümrük tarife pozisyonunda yer alan seyahat çantaları, el çantaları ve benzeri mahfazaların ithalatında yürütülen korunma önlemi soruşturması sonucunda 8/4/2008 tarihli ve 26841 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan 2008/13449 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı çerçevesinde açılan tarife kontenjanının başvuru ve dağıtım ile kullanım usul ve esaslarını içermektedir.
Başvuru usul ve esasları
MADDE 2 - (1) Tarife kontenjanı başvurularının değerlendirmeye alınabilmesi için EK I'de yer alan İthal Lisansı Başvuru Formunun usulüne uygun bir şekilde doldurularak EK II'de istenen belgelerle birlikte tam ve eksiksiz bir şekilde Dış Ticaret Müsteşarlığına (Müsteşarlık) gönderilmesi gerekmektedir. Bir başvuruda ancak bir ithal lisansı talep edilebilir.
(2) Bu Tebliğ kapsamında yapılan beyanın doğruluğuyla ve ithal mallarla ilgili incelemeleri yapmaya veya yaptırmaya Müsteşarlık yetkilidir. Başvuruda sunulan bilgi ve belgelerde tutarsızlık olduğu durumlarda sözkonusu tutarsızlık başvuru sahibi tarafından giderilinceye kadar talep karşılanmaz. Müsteşarlık, gerekli görmesi halinde, ek bilgi ve belge isteyebilir.
Tarife kontenjanının dağıtılması
MADDE 3 - (1) Tarife kontenjanı, İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı Yönetmeliğinin 4 (d) maddesi çerçevesinde başvuru sırasına göre ilk gelen ilk alır yöntemiyle dağıtılır. Başvuru sırasının belirlenmesinde Müsteşarlık genel evrak giriş tarih ve numarası esas olup, postadaki gecikmeler dikkate alınmaz. Bir ithal lisansında verilebilecek tarife kontenjanı miktarı 5.000 Kg'yi (brüt) ve 5.000 adedi (her iki koşulu birden sağlayarak)geçemez. Bir ithal lisansı sadece bir ülke veya gümrük bölgesi için düzenlenir.
İthal lisansına ve ithal lisansının kullanımına ait bilgiler
MADDE 4 - (1) Tarife kontenjanı kapsamında yapılacak ithalatta Müsteşarlıkça düzenlenen ithal lisansı ve eşyanın tercihli menşeini gösterir Form A veya EUR 1 belgesi gümrük beyannamesinin tescilinde ilgili gümrük idaresince aranır. İthal lisansının bir kopyası gümrük beyannamesine eklenir.
(2) Tarife kontenjanı konusu eşya ancak ithal lisansının geçerlilik süresi içerisinde serbest dolaşıma girebilir. İthal lisansı kapsamı eşyanın ithalatı ile ilgili belgelerin (ithal lisansının aslı, ithalat gerçekleştirilmiş ise ticari fatura ile gümrük beyannamesi ve Form A veya EUR belgesinin fotokopisi) en geç ithal lisansının geçerlilik süresinin bitiminden itibaren 10 (on) iş günü içerisinde Müsteşarlığa iadesi zorunludur. İthalatçıların yeni ithal lisansı taleplerinin değerlendirmeye alınabilmesi için daha önce düzenlenen ithal lisansının iade edilmiş olması gerekmektedir.
(3) İthal lisansı devredilemez.
(4) Gümrüklerce tespit ve kabul edilen kıymet veya miktarın, ithal lisansında kayıtlı kıymet veya miktarı, toplam %5'ten (%5 dahil) daha az bir oranda aşması ithalatın yapılmasını engellemez. Ancak, ithalatı gerçekleştirilen fazla miktar ilgili ithalatçının bir sonraki lisansından mahsup edilir.
Yürürlük
MADDE 5 - (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 6 - (1) Bu Tebliğ hükümlerini Dış Ticaret Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakan yürütür.
Hindistan'dan Porselen Fayanslarda Nihai Saptama
Hindistan'ın Tayin Edilmiş Otoritesi (Designated Authority), yani Ticaret ve Sanayi Bakanlığı Ticaret Departmanı Anti-Damping ve Buna Bağlı Vergiler Genel Müdürlüğü Hindistan Gazetesi'nde (Hindistan'ın resmi gazetesi) 23 Nisan 2008 tarihinde yayınlanan bir ilanla Çin Halk Cumhuriyeti ve Birleşik Arap Emirlikleri menşeli vitrifiye/porselen fayanslara ilişkin olarak uygulanmakta bulunan dampinge karşı önlem hakkında yürütmekte olduğu nihai gözden geçirme soruşturmasında nihai saptamalarını ortaya koydu. Otorite önlemin Birleşik Arap Emirlikleri menşeli fayanslara ilişkin olarak sona ermesi, Çin menşeli fayanslara ilişkin olarak ise vergi oranının revize edilerek devam ettirilmesini önerdi. Öneri Merkezi Hükümet tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girecek.
Hindistan Şubat 2003'te Çin menşeli fayansların metrekaresine 8,28 Amerika Doları, Birleşik Arap Emirlikleri menşeli fayansların metrekaresine ise bir üreticiye ilişkin olarak 0,74, diğer tüm üreticiler için 5,54 Amerikan Doları dampinge karşı vergi ihdas etmişti.
13 Mayıs 2008 Salı
ABD Anti-Damping Konusunda İstişarelerde Bulunuyor
DTM'den Ticari Savunma Araçlarına Karşı Avukatlık/Danışmanlık Hizmeti Harcamalarına Destek
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ VE TANIMLAR
Amaç
Madde 1- Bu Yönergenin amacı, yurt dışında muhatap olunan ticaret politikası önlemi soruşturmaları ve ülkemiz ihraç ürünlerinin yararlandığı Genelleştirilmiş Tercihler Sistemi uygulamaları kapsamında firmalarca satın alınan avukatlık/danışmanlık hizmetleri için İhracatçı Birlikleri bütçesinden yapılan destek ödemelerini düzenlemektir.,
Tanımlar
Madde 2- Bu Yönerge'de geçen;
a. Avukatlık/Danışmanlık Firması: Firma veya Birlikçe soruşturma kapsamında avukatlık/danışmanlık hizmeti satın alınan yerli veya yabancı firmaları,
b. Birlik: Soruşturmaya muhatap firmanın üyesi bulunduğu İhracatçı Birliği'ni,
c. Destek: Firmanın veya Birliğin avukatlık/danışmanlık firmalarından satın aldığı hizmetin bedeline yönelik bu Yönerge kapsamında ilgili Birlik tarafından sağlanan maddi destek miktarını,
ç. Firma: Soruşturmaya muhatap olan ve bu Yönerge'nin 3'üncü maddesinde geçen nitelikleri haiz firmayı,
d. Genel Sekreterlik: Birlik Genel Sekreterliğini,
e. İlişkili firmalar: Bir firmanın, sermaye ve yönetim ilişkileri çerçevesinde başka bir firmanın asgari %50 oranında hissesine veya asgari %50 oranında oy hakkına veya yönetim kurulu üyelerinin asgari %50'sini seçme hakkına veya yönetim kurulu üyelerinin asgari %50'sine sahip olması halinde, bu firmalardan her birini,
f. Müsteşarlık: Dış Ticaret Müsteşarlığı'nı,
g. Soruşturma: Firmanın muhatap olduğu, ilk kez açılan damping, sübvansiyon ve korunma önlemleri soruşturmaları ile yürürlükte olan damping, telafi edici önlem ve korunma önlemlerinin gözden geçirme soruşturmalarını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
KAPSAM, BAŞVURU ŞEKLİ VE DESTEK MİKTARI
Madde 3- Soruşturmalar kapsamında desteklenecek firmanın, soruşturma açıldığı yıldan önceki son iki takvim yılında, soruşturma konusu ürünün yer aldığı Birliğin iştigal alanına giren tüm ürünlerde, üyesi bulunduğu Birlik üzerinden toplam asgari 1 Milyon ABD Doları değerinde fiili ihracat yapması veya üyesi bulunduğu Birlik üzerinden gerçekleştirilecek ihracat kaydı ile imalat yapması gerekir.
İlişkili firmalar olması durumunda, aynı soruşturma için bu firmalardan sadece birine destek verilebilir.
Madde 4- Destek talebinde bulunan firma, soruşturma açıldıktan sonra en geç 3 ay içerisinde, soruşturma hakkında kısa bilgi içeren notu ve son iki takvim yılında soruşturma konusu ürünün yer aldığı Birliğin iştigal alanına giren tüm ürünlerde, üyesi bulunduğu Birlik üzerinden toplam asgari 1 Milyon ABD Doları değerinde fiili ihracat yaptığını veya üyesi bulunduğu Birlik üzerinden gerçekleştirilecek ihracat kaydı ile imalat yaptığını gösteren Gümrük Beyannamesi örnekleri ile Genel Sekreterliğe müracaat eder. Genel Sekreterlik, 3 üncü maddede belirtilen kriterlere uygunluk açısından başvuruyu değerlendirir ve sonucu firmaya en geç 30 gün içinde bildirir.
Firmanın talebiyle açılan, yürürlükteki telafi edici önlemlere yönelik idari gözden geçirme soruşturmalarında, başvurunun Genel Sekreterlikçe değerlendirmeye alınabilmesi için firmanın 7 inci maddede belirtilen Müsteşarlık onayını almış olması ve soruşturmayı yürütecek olan kuruma bu onay tarihinden sonra başvuru yapmış olduğunu kanıtlayan belgeyi Genel Sekreterliğe ibraz etmesi gerekir.
Madde 5- Başvurusu Genel Sekreterlikçe uygun bulunan firma, destekten yararlanmak için, soruşturmanın nihai sonucunun açıklanmasını müteakip, aşağıda belirtilen belgelerle Genel Sekreterliğe müracaat eder.
a. Avukatlık firmasıyla yapılan ve avukatlık ücreti ile diğer giderleri ayrı ayrı gösterir sözleşmenin aslı veya noter veya Genel Sekreterliğin aslını görerek onayladığı sureti,
b. Avukatlık firmasına yapılan ödemeye ilişkin faturanın aslı veya noter veya Genel Sekreterliğin aslını görerek onayladığı sureti,
c. Avukatlık bedelinin ödendiğini gösterir banka dekontunun aslı veya noter veya Genel Sekreterliğin aslını görerek onayladığı sureti.
Yukarıda belirtilen belgelerle müracaat eden firmalara, Birlik Yönetim Kurulu tarafından, bütçe imkanları dahilinde destek verilebilir.
Madde 6- Birlik Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen başvuru kapsamında, firmanın soruşturma başına yaptığı avukatlık masraflarının %50'si Birlik bütçesinden karşılanabilir. Yapılan ödeme 40.000 ABD Dolarını geçemez.
Destek, Birlik tarafından soruşturma bazında verilir. Aynı ülkede aynı ürün ile ilgili açılan her bir soruşturma Birlik tarafından ayrı ayrı desteklenebilir.
ÖZEL HÜKÜMLER
Madde 7- Firmanın talebiyle açılan, yürürlükteki telafi edici önlemlere yönelik idari gözden geçirme soruşturmalarında,firmanın soruşturmayı yürütecek olan kuruma başvurusunu yapmadan önce, hizmet satın alacağı avukatlık firmasına yaptırdığı ve soruşturmanın muhtemel sonuçlarını gösterir çalışmayla birlikte Müsteşarlığa başvurarak onay alması gerekir. Müsteşarlık bu başvuruyu 45 gün içerisinde değerlendirerek, sonucu firmaya ve genel Sekreterliğe bildirir.
Bu Yönerge yürürlüğe girdikten sonra, Müsteşarlık onayı almadan yürürlükte olan telafi edici önlemlerin gözden geçirme soruşturmasının açılması için ilgili ülke makamlarına başvuru yapan firma, başvuru yaptığı bu soruşturma ile bu soruşturmanın başlangıç tarihinden itibaren 2 yıl boyunca başlatılacak diğer tüm soruşturmalar için bu Yönerge kapsamındaki desteklerden faydalanamaz.
Madde 8- Soruşturmaya konu ürün ihracatının genel savunmasına yönelik olması kaydıyla, Birlik Yönetim Kurulu'nun kararı ve Müsteşarlık onayı ile doğrudan ilgili Birlik tarafından da avukatlık hizmeti satın alınabilir.
Birinci fıkra hükmü çerçevesinde avukatlık hizmeti satın alımlarında, sözleşmenin avukatlık ücretine ilişkin kısmının tamamı ilgili Birlik bütçesinden karşılanabilir, ancak bu kapsamda yapılacak ödeme miktarı 60.000 ABD Dolarını aşamaz. Bu miktar, ihtiyaç duyulduğu durumlara, Müsteşarlık onayı ile artırılabilir.
Birlik tarafından yapılacak genel savunmalar için danışmanlık hizmeti alınması durumlarında ise, danışmanlık firmasına ödenen ücretin tamamı, Birlik Yönetim Kurulu'nun kararı ve Müsteşarlık onayı ile ilgili Birlik bütçesinden karşılanabilir, ancak bu kapsamda yapılacak ödeme miktarı 20.000 ABD Dolarını aşamaz. Bu miktar, ihtiyaç duyulduğu durumlarda, Müsteşarlık onayı ile arttırılabilir.
a. Avukatlık firmalarından teklif alınması için Birlik internet sitesinin yanı sıra ulusal veya uluslararası yayın yapan en az iki gazete/dergide duyuru yapılır ve ayrıca soruşturma açılan ülkede faaliyet gösteren Ticaret Müşavirlikleri vasıtasıyla belirlenecek avukatlık firmalarından teklif yapmaları talep edilir.
b. Tekliflerin, saat başı ve paket çalışma ücretleri ile avukatlık firmalarının daha önce savundukları davaları da kapsayan bilgileri içerir mahiyette olması zorunludur.
c. Alınan bu teklifler, mer'i İhracatçı Birlikleri Satınalma Yönetmeliği çerçevesinde değerlendirilir ve Birlik görüşü ile birlikte Müsteşarlık onayına sunulur.
Madde 10- Çeşitli ülkeler tarafından uygulanan ve ülkemiz ihraç ürünlerinin de yararlandığı GTS uygulamalarına ilişkin olarak, Birlik Yönetim Kurulu'nun kararı ve Müsteşarlık onayı ile Birlikçe avukatlık hizmetleri satın alınmasına karar verebilir. Bu durumda, Birlik tarafından sözleşme yapılan avukatlık firmasına ödenen ücretin tamamı ilgili Birlik bütçesinden karşılanabilir. Ancak, destek miktarı başvuru bazında 50.000 ABD Dolarını aşamaz. Bu miktar, ihtiyaç duyulduğu durumlarda, Müsteşarlık onayı ile arttırılabilir.
Alınmasına karar verilen bu tür hizmet alımları, 9 uncu maddede belirtilen usul çerçevesinde yapılır.
DİĞER HÜKÜMLER
Madde 11- Bu Yönerge kapsamında firmalara sağlanan desteklere ilişkin detaylı raporlar, Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere yılda iki defa Genel Sekreterlikçe Müsteşarlığa intikal ettirilir.
Madde 12- Bu Yönergede düzenlenen hususlara ilişkin usul ve esasları belirlemeye, uygulamaya ilişkin talimatlar vermeye, işbu yönergenin mahiyeti ve kapsamındaki özel ve zorunlu durumlarda ortaya çıkacak hususları inceleyip sonuçlandırmaya Müsteşarlık yetkilidir.
Madde 13- 10 Ekim 2006 tarih ve 1476 sayılı Müsteşarlık Makamı Onayı ile uygun görülen Ticaret Politikası Önlemleri Soruşturmaları ve Genelleştirilmiş Tercihler Sistemi uygulamaları Kapsamında İhracatçı Firmalarca Satın alınan Avukatlık/Danışmanlık Hizmeti Harcamalarının Desteklenmesi Hakkında Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.
Madde 14- Bu Yönerge hükümleri Müsteşarlık talimatı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
12 Mayıs 2008 Pazartesi
EUROFER'den AB'nin Türkiye Menşeli Filmaşine Açtığı Anti-Damping Soruşturması Hakkında Basın Açıklaması
08/05/2008 4:21 pm
The European Commission with today’s publication in its Official Journal (C 113 of 08/05/2008) opened anti-dumping proceedings against imports of wire rod from China, Turkey and Moldova as was requested by EUROFER, the European Confederation of Iron and Steel Industries, on March 25.
EUROFER refutes wrong allegations on SSCR case.
AB'nin Türkiye Menşeli Filmaşin Soruşturmasına Basından İlgi Yok
DTÖ'den DRAM İhtilafında Hakem Kararı
İhtilafların Halli Organı 17 Aralık 2007'de Temyiz Organı ve bunun tarafından değiştirilen haliyle Panel raporlarını kabul ederek Japonya'nın Kore menşeli dinamik rasgele erişimli hafızalara (DRAM - Dynamic Random Access Memory) ilişkin olarak yürütmüş olduğu sübvansiyona karşı soruşturmada DTÖ kurallarını ihlal etmiş olduğuna hükmetmiş ve telafi edici önlemin makul bir süre dahilinde düzeltilmesini istemişti. Soruşturmanın tekrarlanması ve yeni bir karar alınması gerektiğini ifade eden Japonya'ya göre makul süre 15 ay iken haksız önlemden zarar görmekte olan Kore'ye göre beş aydı. Rapor ise İhtilafların Halli Organı'nın karara varmasından itibaren geçmiş bulunan süreyi ve Japonya'nın tamamlaması gereken prosedürleri dikkate alarak makul süreyi sekiz ay iki hafta olarak tespit etti. Buna göre Japonya'nın kararı uygulaması için 1 Eylül 2008'e kadar vakti var. Aksi taktirde Kore'nin karşı önlemler alması gündeme gelebilecek.