22 Temmuz 2008 Salı

Jant, amortisör ve radyatör ithalatında gözetim kararı"

Dünya Gazetesi
28.06.2008 - 15:28


DTM'nin ithalatta gözetim uygulanmasına ilişkin 4 tebliği Resmi Gazete'de yayımlandı

ANKARA - Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM), jantlar, süspansiyon amortisörleri ve radyatör ithalatında, ülke ayrımı olmaksızın gözetim uygulaması kararı aldı.


DTM'nin ithalatta gözetim uygulanmasyna ilişkin 4 tebliği bugünkü Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre, bazı jantlar, süspansiyon amortisörleri, radyatörler ve tarım aletleri listesindeki diğerleri grubu, ancak İthalat Genel Müdürlüğünce düzenlenecek gözetim belgesi ile ithal edilebilecek.

Bir gümrük beyannamesi kapsamynda ilgili GTİP pozisyonundan brüt 50 kilogram veya daha az miktarda yapılacak olan ithalat, CIF kıymetine bakılmaksızın gözetim uygulamasyndan muaf olacak.

Gözetim belgelerinin geçerlilik süresi 6 ay olacak ve gümrük beyannamesinin tescili sırasında, gümrüklerce tespit ve kabul edilen kıymet veya miktarın, belgedeki kıymet ve miktarı yüzde 5'den daha az oranda aşması, ithalatın yapılmasını engellemeyecek. Söz konusu tebliğler 30 gün sonra yürürlüğe girecek.

http://www.dunya.com/haber.asp?id=13743

Yorum: Dünya Gazetesi debriyajlardan bahsetmeyi unutmuş. Bunun yerine tarım aletleri listesindeki diğerleri gelmiş. Neyin diğerleri belli değil. Anlaşılan muhabir aceleyle GTİP'leri kontrol ederken bir hata yapmış.

Daha ayrıntılı bilgi için günlüğümüzün aşağıdaki sayfalarına bakabilirsiniz:

Hiç yorum yok: