27 Haziran 2008 Cuma

NAFTA İhtilafların Halli Mekanizması



Ticari Savunma Araçları'nda Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) ihtilafların halli mekanizması çerçevesinde yaşanan gelişmelere sık sık değiniyoruz. Zaten dünya ticareti konularıyla panel ve Temyiz Organı kararlarını takip etmeden ilgilenmek mümkün değil. Ancak DTÖ dünyadaki tek ihtilafların halli mekanizmasına sahip değil. İkili ve çoktaraflı birçok diğer anlaşma da ihtilafların halline ilişkin düzenlemeler içeriyor. Nitekim günlüğümüzde Amerika Birleşik Devletleri'nin (ABD) Kanada menşeli belirli filmaşinlere karşı uygulamakta olduğu anti-damping önlemine ilişkin olarak NAFTA ihtilafların halli mekanizmasına iki defa değinmiş bulunuyoruz (http://antidamping.blogspot.com/2008/05/abdden-filmain-nleminde-nafta.html, http://antidamping.blogspot.com/2008/06/kanada-filmainde-abdyi-nafta-paneline.html), ikinci değinmemiz bir önceki gönderi.

Fırsat bu fırsat NAFTA ihtilafların halli mekanizmasına kısaca göz atalım diye düşündüm. NAFTA İngilizce North American Free Trade Agreement'ın kısaltması, yani Kuzey Amerika Serbest Ticaret Anlaşması'nın. Bu anlaşma üç ayrı dilde akdedildiğinden Fransızca ALENA veya İspanyolca TCLAN diye de kısaltılabilir. Ancak ABD'nin uluslararası ilişkilerdeki konumunu bir yana bıraksak bile İngilizce günümüzün ticari, bilimsel ve kültürel açıdan hegemon dili olduğundan NAFTA kısaltması uluslararası düzlemde yaygın kabul görmüş durumda.

1 Ocak 1994'te yürürlüğe giren ve Kanada-Birleşik Devletler Serbest Ticaret Anlaşması'nın yerini alan NAFTA ile ABD, Kanada ve Meksika arasında bir serbest ticaret alanı oluşturulmuş durumda. Serbest ticaret alanlarında taraf ülkeler kendi aralarında gümrük vergileri ve eşdeğer önlemleri bertaraf ediyor, ancak üçüncü ülkelere karşı kendi gümrük tarifelerini uygulamaya devam ediyor (Gümrük birliklerinde ise ortak bir gümrük tarifesi belirleniyor.). Kuzey Amerika Serbest Ticaret Alanı 2007 yılı rakamlarıyla nominal olarak dünyanın ikinci, satın alma gücü paritesine göre birinci büyüklükteki ticari bloğu.

NAFTA son derece ayrıntılı bir anlaşma. Burada sadece ihtilafların halli kısmına bakacağız. Anlaşma'nın idari ve kurumsal düzenlemelere ilişkin yedinci kısmı altında ihtilafların halline ilişkin iki bölüm var. Kanada-Birleşik Devletler Serbest Ticaret Anlaşması'nın aynı numaralı bölümünün eşdeğeri olan Bölüm 19 anti-damping ve telafi edici önlemler konularında gözden geçirme ve ihtilafların halline ilişkin. Bölüm 20 ise diğer hükümetlerarası meselelere.

NAFTA Bölüm 19 bir şirketin karşı karşıya kaldığı dampinge karşı veya telafi edici önlemleri mahkemeye götürmektense ikiluluslu (çiftuluslu) bir panele başvurmasına imkan tanıyor. Dikkat edilecek olursa bu bir uluslararası ihtilafların hallinden ziyade alternatif ihtilaf halli mekanizması; ABD, Kanada veya Meksika mahkemeleri yerine bir tahkim organına gidilmesini, böylelikle sorunların daha hızlı çözülmesini sağlıyor. Ayrıca süreç tam olarak hükümetlerarası değil. Zira başvuruyu özel kişiler gerçekleştiriyor. İkiluluslu paneller ihtilafın tarafı olan ülkelerin atadığı beş üyeden oluşuyor. NAFTA ticari savunma araçlarına ilişkin olarak esasa yönelik hükümler içermediğinden bu panellerin görevi bir hükümetin aldığı kararları yine o hükümetin ulusal mevzuatına göre incelemek. İkiluluslu paneller bu bağlamda kararların esaslı bulgulara dayanıp dayanmadığına bakıyor. Panel kararları NAFTA olağanüstü temyiz komitesinde temyize götürülebiliyor. Ancak bu komite sadece ciddi bir muhakeme hatası varsa kararları iptal ediyor.

Bölüm 20'nin amacı ise tarafların NAFTA'nın tefsir edilmesi ve uygulanmasına ilişkin ihtilaflarını çözüme kavuşturmak. Yani bu hükümetlerarası bir süreç. Nitekim tarafların ihtilafları ister DTÖ'ye götürme isterse de NAFTA çerçevesinde çözümlemeyi tercih etme haklı saklı. Ancak öncelikle NAFTA kapsamında istişarelerde bulunulması gerekiyor. Sürecin NAFTA'da devam ettirilmesi durumunda bir Tahkim Paneli kuruluyor.

Bölüm 20 önemli kurumsal hükümlere de yer veriyor. Buna göre taraflar öncelikle bakanlar veya temsilcileri düzeyinde işleyecek bir Serbest Ticaret Komisyonu kurmakla yükümlü. Anlaşma'nın genel işleyişini takip edecek ve DTÖ'nün İhtilafların Halli Organı gibi sorunları çözümleyecek olan bu Komisyon ise NAFTA Sekreterliği'ni kuruyor. NAFTA Sekreterliği - yine diğer çoktaraflı düzenlemelerden farklı olarak - üç ulusal birimden oluşuyor. Bu birimler Washington, D.C., Ottawa ve Mexico City'de yerleşik. NAFTA Sekreterliği ihtilafların halline ilişkin panel ve diğer komitelerin kurulması ve işleyişi ile Serbest Ticaret Komisyonu'na diğer meselelerde destek olmaktan sorumlu.

NAFTA ihtilafların halli mekanizması ABD, Kanada ve Meksika hükümetleri ile şirketleri tarafından sık sık kullanılıyor. Bu nedenle uluslararası ticaret açısından önemli bir mekanizma haline gelmiş durumda. Yapılan ampirik bir çalışma da ikiluluslu panellerin ulusal mahkemelere göre daha çok kararı iptal ettiğini gösteriyor (http://antidamping.blogspot.com/2008/05/journal-of-empirical-legal-studies.html). Ancak yine de DTÖ ihtilafların halli mekanizmasının yerini tutmaktan uzak. Özellikle anti-damping ve telafi edici önlemler konusunda. Bunun nedeni ise NAFTA'nın bu konularda esasa yönelik hükümler içermemesi. Dolayısıyla NAFTA panelleri DTÖ panellerinin aksine örneğin sıfırlama konusunda ABD'nin ipini çekemiyor. Nitekim bu konuda ABD aleyhine alınan son kararda şikayetçi ülke Meksika'ydı (http://antidamping.blogspot.com/2008/06/dt-sfrlama-ihtilafna-noktay-koydu.html).

Kanada Filmaşinde ABD'yi NAFTA Paneline Götürüyor



Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Ticaret Bakanlığı Uluslararası Ticaret İdaresi Ivaco Rolling Mills 2004 L.P. ve Sivaco Wire Group 2004 L.P.'nin bir iştiraki olan Sivaco Ontario'nun (kollektif olarak "Ivaco") İdare'nin Kanada menşeli karbon ve belirli alaşımlı çelik filmaşinlere ilişkin olarak yürürlükte bulunan dampinge karşı önlem çerçevesinde yürüttüğü 2005-2006 idari gözden geçirmesinde aldığı nihai kararla ilgili olarak NAFTA Sekreterliği Birleşik Devletler Bölümü'ne bir Panel Gözden Geçirmesi Birinci Talebi arz ettiğini açıkladı. Konuyla ilgili duyuru 23 Haziran 2008 tarihli Federal Sicil 73 (121)'de yayınlandı.


Gözden geçirme dönemi 1 Ekim 2005 ila 30 Eylül 2006'yı kapsamaktaydı. Ön karar 7 Kasım 2007'de, nihai karar 12 Mayıs 2008'de açıklanmış, buna göre Ivaco için % 2,98'lik bir damping marjı hesaplanmıştı.


ABD geçtiğimiz günlerde de aynı önlemin ikinci idari gözden geçirmesine ilişkin 24 Ocak 2006 tarihinde yayınlanan nihai kararında da Mittal Canada, Inc. şirketinin yaptığı NAFTA panel başvurusunu müteakiben taraflar arasında varılan uzlaşma doğrultusunda değişikliğe gitmişti (http://antidamping.blogspot.com/2008/05/abdden-filmain-nleminde-nafta.html).

NAFTA ihtilafların halli mekanizması için bakınız: http://antidamping.blogspot.com/2008/06/nafta-ihtilaflarn-halli-mekanizmas.html.

Cape Verde DTÖ'ye Katılıyor

Cape Verde 23 Haziran 2008 Pazartesi günü Dünya Ticaret Örgütü'ne (DTÖ) katılım paketini onayladığını açıkladı. DTÖ Genel Konseyi 1999 yılında başlayan müzakereler sonucunda karara bağlanan katılım paketini 18 Aralık 2007'de kabul ederek Cape Verde'ye onaylaması için 30 Haziran'a kadar süre tanımıştı. DTÖ kuralları üyeliğin katılım paketinin aday tarafından onaylanmasından 30 gün sonra resmen gerçekleşmesini öngörüyor.

Cape Verde DTÖ'ye üyeliği 16 Mayıs 2008 tarihinde resmiyet kazanan Ukrayna'nın (http://antidamping.blogspot.com/2008/05/ukrayna-dtye-ye-oldu.html) ardından Cenevre merkezli örgütün 153'üncü üyesi olacak. Hali hazırda dünyanın DTÖ üyesi olmayan tek büyük ekonomisi Rusya. Ancak Rusya'nın 1993'te başlayan üyelik görüşmeleri pek iyi gitmiyor (http://antidamping.blogspot.com/2008/06/rusyann-dt-yelik-grmelerinde-tarm-sknts.html).

Cape Verde veya Yeşil Burun Batı Afrika sahili açıklarında yer alan bir takım adadan oluşan küçük bir ülke. 4.000 kilometrekara toprağı, 500.000 nüfusu, dört milyar Dolarlık bir ekonomisi var.

DTÖ üyeliği en ufağından en büyüğüne ülkelere birçok fayda sağlıyor. Bunların arasında ticari savunma araçlarının daha adil şekilde uygulanmasını temin edecek kurallara erişim imkanı da yer alıyor.

26 Haziran 2008 Perşembe

ABD Türkiye Menşeli İnşaat Demiri Gözden Geçirmesinde Kararı Erteliyor



Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Ticaret Bakanlığı Uluslararası Ticaret İdaresi Türkiye menşeli belirli inşaat demirlerine (İngilizce steel concrete reinforcing bar) karşı yürürlükte bulunan dampinge karşı önlem çerçevesinde yürütmekte olduğu idari gözden geçirme soruşturmasında nihai kararını açıklama tarihini ertelemeye karar verdi. 17 Haziran 2008'de düzenlenen konuyla ilgili duyuru 23 Haziran 2008 tarihli Federal Sicil 73 (121)'de yayınlandı ve yayın günü yürürlüğe girdi.





Türkiye menşeli inşaat demirlerine ilişkin önlem Nisan 1997'de alınmış, birinci nihai gözden geçirme soruşturması sonucunda uzatılmasına karar verilmişti. İdare 2 Nisan 2007'de 1 Nisan 2006 ila 31 Mart 2007 dönemine ilişkin olarak bir ara gözden geçirme soruşturması açılması için başvuru yapılabileceğini ilan etmişti. Mayıs 2007'de başvuruda bulunan dokuz şirket için gözden geçirme başlatılmıştı. Bu şirketlerden Çolakoğlu, Diler, Ekinciler ve Habaş ayrıca dampinge karşı önlemin kendilerine ilişkin olarak yürürlükten kaldırılmasını talep etmişlerdi.





Gözden geçirmede ön karar Federal Sicil'de 5 Mayıs 2008'de yayınlanmıştı. Buna göre Ege Çelik, Kaptan ve Kroman'ın gözden geçirme döneminde ABD'ye ithalatı bulunmadığı tespit edildiğinden gözden geçirme bu şirketlere ilişkin olarak sonlandırılmıştı. İlgili duyuru da ayrıca İdare'nin başvuruda bulunan tüm üretici/ihracatçılara ilişkin olarak inceleme yapılmasını pratik bulmayarak gözden geçirmeyi en büyük dört şirket olan Çolakoğlu, Diler, Ekinciler ve Habaş ile sınırlandırdığı bilgisi de yer alıyordu. Ancak Çolakoğlu ve Diler için önlem 2005-2006 idari gözden geçirmesi ile sonlandırılmış bulunuyordu. Yani bu şirketlerin bir daha gözden geçirme başvurusu yapmasına aslında gerek yoktu. Dolayısıyla inceleme Çolakoğlu ve Diler'e ilişkin olarak da sonlandırılmış, Ekinciler ve Habaş'a ilave soru formları gönderilerek ön kararların yayınlanma tarihi ertelenmişti. Ön kararda yapılan inceleme ve yerinde doğrulama sonucunda Ekinciler'in gözden geçirme döneminde normal değerin altında satışlar yaptığı, Habaş'ın ise yürürlükten kaldırma için gerekli koşulları karşıladığının tespit edildiği bilgisi yer alıyordu. Ekinciler'in damping marjı olan % 3,42 incelemeye alınmayan İzmir Demir Çelik Sanayi A.Ş. ile Nursan Çelik Sanayi ve Haddecilik A.Ş. ve Nursan Dış Ticaret A.Ş.'ye de uygulanacaktı.





Nihai kararın kanun gereği ön kararı takip eden 120 günlük süre dahilinde yayınlanması gerekiyor. Ancak bunun pratik olmadığı durumlarda sürenin 180 güne çıkartılması mümkün. İdare Ekinciler'e ilişkin bazı maliyet kalemleri ile Habaş'ın önlemin yürürlükten kaldırılmasına yönelik talebini değerlendirmek için söz konusu süreyi sonuna kadar kullanmaya karar vermiş durumda. Bu durumda nihai karar en geç 3 Kasım 2008'de açıklanacak.





ABD anti-damping makamları Türkiye menşeli inşaat demirlerine ilişkin olarak yoğun bir dönemden geçiyor. Ortada bir nihai gözden geçirme, bir kısmi yürürlükten kaldırma talebi ve bir dava da var.





Uluslararası Ticaret İdaresi 1 Şubat 2008'de önleme ilişkin ikinci nihai gözden geçirme soruşturmasını başlatmış, 5 Mayıs 2008'de önlemin sona erdirilmesinin dampingin devam etmesi veya tekrar meydana gelmesine neden olmasının muhtemel olduğu sonucuna varmıştı. İdare'nin hesapladığı damping marjları Ekinciler Demir Çelik A.Ş. için % 18,68, Habaş Sınai ve Tıbbi Gazlar İstihsal Endüstrisi A.Ş. için % 18,54, İzmir Demir Çelik Sanayi A.Ş. için % 41,80, İzmir Metalurji Fabrikası Türk A.Ş. için % 30,16 ve diğer şirketler için % 16,06 oranında. Çolakoğlu Metarlurji A.Ş. ve bağlı şirketler ile Diler Demir Çelik Endüstrisi ve Ticareti A.Ş. ve bağlı şirketlere ilişkin olarak önlem yürürlükte kaldırılmıştı. İÇDAŞ Çelik Enerji Tersane ve Ulaşım Sanayi A.Ş. için de aynı şey geçerli olmakla beraber İdare önlemin bu şirkete tekrar uygulanması amacıyla Uluslararası Ticaret Mahkemesi'ne dava açmış durumda.





Uluslararası Ticaret Komisyonu ise 6 Mayıs 2008 Salı günü yaptığı bir basın açıklamasıyla hızlandırılmış değil, tam bir nihai gözden geçirme yürüteceğini ilan etmiş ve 11 Haziran'da bunu takvime bağlamış durumda (http://antidamping.blogspot.com/2008/06/abd-trkiye-meneli-inaat-demirine-gzden.html). ABD anti-damping mevzuatı Uluslararası Ticaret Komisyonu'nun nihai gözden geçirme soruşturmaları açıldıktan sonra gelen ilk yanıtları değerlendirerek, soruşturmanın açılmasını takip eden 95 günlük bir süre içerisinde tam bir soruşturma mı yoksa hızlandırılmış bir soruşturma mı yürütüleceğine karar vermesini hükme bağlıyor. Tam soruşturmalarda prosedür eksiksiz olarak uygulanıyor: İthalatçı ve üretici/ihracatçılara soru formları gönderiliyor ve kamuya açık bir dinleme toplantısı düzenleniyor.





Son olarak Uluslararası Ticaret İdaresi 14 Haziran'da dampinge karşı önlemin iki Türk ihracatçıya ilişkin olarak kısmen yürürlükten kaldırması için başvurular aldığını ve bunlara istinaden bir idari gözden geçirme soruşturması başlattığını ilan etti (http://antidamping.blogspot.com/2008/06/abd-trkiye-meneli-inaat-demirinde.html). Dampinge karşı vergilerin kısmen yürürlükten kaldırılması vergiye tabi üretici veya ihracatçıların önleme tabi ürünü en az üç ardışık yıl boyunca normal değerin altında ihraç etmemesi, gelecekte de bu şekilde ihraç etmemelerinin muhtemel olması ve şayet böyle yaparlarsa önlemin geri getirilmesini peşinen kabul etmeleri durumunda mümkün.

ABD'den Korozyona Dayanıklı Yassı Ürünlerde Yeni İhracatçı Gözden Geçirmesi

Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Ticaret Bakanlığı Uluslararası Ticaret İdaresi Kore Cumhuriyeti (Güney Kore) menşeli belirli korozyona dayanıklı karbon çelik ürünlere (İngilizce corrosion-resistant carbon steel products, kısaca CORE ) karşı yürürlükte bulunan dampinge karşı önlem çerçevesinde yürüttüğü yeni ihracatçı gözden geçirmesinde nihai kararını açıkladı. Gözden geçirmenin ilgilendirdiği ürünler dikdörtgen şekilli olanlar. Ancak haddelendikten sonra üzerinde işlem yapılarak kenarları yuvarlanan, dolayısıyla tam dikdörtgen profilli olmayan ürünler de kapsam dahili. Buna karşılık teneke, kurşun, krom, krom oksitler, hem teneke hem kurşun ve hem krom hem krom oksitlerle kaplanmış olanlar kapsam dışı. 13 Haziran 2008'de düzenlenen konuyla ilgili duyuru 23 Haziran 2008 tarihli Federal Sicil 73 (121)'de yayınlandı ve yayın günü yürürlüğe girdi.

İdare Haewon MSC Co. Ltd. isimli şirkete olarak yürüttüğü yeni ihracatçı gözden geçirmesinin ön kararını 23 Ocak 2008'de açıklamıştı. Şirketin 1 Ağustos 2006 ila 10 Nisan 2007'yi kapsayan gözden geçirme döneminde ABD'ye gerçekleştirdiği satışların bona fide, yani iyi niyetli olduğu tespit edilmişti.

Ön karara ilişkin olarak gelen yorumlardan yola çıkılarak iki değişikliğe gidilmiş. Birincisi Haewon'un bir başka Koreli firmadan alıp işledikten sonra bu firmaya geri sattığı bazı ürünler mülkiyetlerinin söz konusu firmaya geçmesi nedeniyle Haewon'un kendi iç piyasa veritabanına eklenmiş. İkincisi şirketin bazı diğer masrafları da dikkate alınmış. Sonuç olarak Haewon için % 0'lık bir damping marjında karar kılınmış durumda.

DEİK Yeni Yönetmeliğine Kavuştu

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu'nun (DEİK) çalışmalarını düzenleyen yeni bir yönetmelik yayınlandı. 23 Haziran 2008 tarih ve 26915 sayılı Resmi Gazete'de yer alan Dış Ekonomik İlişkileri Kurulu ve İş Konseyleri Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ile Kurul ve buna bağlı olarak faaliyet gösteren konseyleri görev ve yetkileri, teşkilatlanma ve işleyişleri, organları ve bütçeleri, yönetim ve denetimleri ile üyeliğe ilişkin esasları düzenleniyor.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ne bağlı bir organ olan DEİK'in görevleri arasında ticari savunma araçlarını ilgilendiren hususlar da bulunuyor. Örneğin "Türkiye’nin yabancı ülkeler veya uluslararası topluluklarla olan ekonomik, ticari, sınai ve mali ilişkilerini izlemek, bu tür ilişkilerin kurulmasına ve geliştirilmesine yardımcı olmak", "Türkiye’nin dış ekonomik ilişkilerinin geliştirilmesi, karşılaşılacak sorun ve engellerin çözümü için ilgili kurum ve kuruluşlara görüş ve öneriler sunmak", "Davet edilmesi halinde görev alanına giren konularda özel sektörü temsilen uluslararası veya hükümetler arası müzakerelere katılmak" ve "Yabancı ülkeler veya uluslararası topluluklardaki ekonomik ve sektörel gelişmeler, dış ticaret rejimi, yabancı sermaye ve gümrük mevzuatı konusunda bilgi derlemek, girişimcilerin bu yöndeki bilgi taleplerini Yönetim Kurulunca belirlenen ilkeler çerçevesinde karşılamak".

Ancak Yönetmelik'te doğrudan ticari savunma araçlarına atıfta bulunulmuyor. Nitekim Dış Ticaret Müsteşarlığı da Türkiye'ye karşı alınan önlemlerde İhracatçı Birlikleri'ne destek veriyor. Oysa DEİK'e bağlı iş konseylerinin karşı kanatlarla, yani diğer ülkelerdeki muhataplarıyla yaptığı toplantılarda zaman zaman bu konular gündeme geliyor. DEİK'in gündemine ticari savunma araçlarını alması hem Türkiye'ye karşı hem de Türkiye tarafından bu dış ticaret politikası araçlarına yapılan başvuruların daha geniş bir çerçevede değerlendirilmesini sağlayabilir.

Kompresör ve İnventörlere Gümrük Vergisinden Muaf Tarife Kotası

Bakanlar Kurulu 11 Haziran 2008 tarih ve 26903 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan 2008/13699 sayılı Karar'a ekli Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar (http://antidamping.blogspot.com/2008/06/baz-sanayi-rnlerin-ithalatnda-tarife.html) aracılığıyla İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresi Hakkında Karar çerçevesinde 1 Temmuz ila 31 Aralık 2008 tarihleri arasında geçerli olmak üzere "klimalarda kullanılan kompresör" olarak anılan, 8414.30.81.90.00 gümrük tarife istastistik pozisyonu altında sınıflandırılan, gücü 0,4 KW'den düşük olan soğutma cihazı kullanan hermetik veya yarı hermetik kompresörlere 300,000 adet, "LCD modül üretiminde kullanılan invertör" şeklinde anılan 8504.40.84.90.00 gümrük tarife istastistik pozisyonu altında sınıflandırılan, gücü 7,5 KVA'nın altında, inventörlere 400,000 adetlik gümrük vergisinden muaf ithalat kotası açmıştı.

Dış Ticaret Müsteşarlığı söz konusu tarife kotalarının kullanılabilmesi için 20 Haziran 2008 tarih ve 26912 sayılı Resmi Gazete'de Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanmasına İlişkin Tebliğ'i (http://antidamping.blogspot.com/2008/06/baz-sanayi-rnlerin-ithalatnda-tarife_26.html) yayınladı. Buna göre söz konusu tarife kotalarından faydalanmak isteyen sanayicilerin Tebliğ'in yayınlanmasını takip eden on günlük süre içerisinde Tebliğ'in ekinde yer alan müracat formu ve istenilen belgelerle başvuru yapması gerekiyor. Başvurularda genel evrak giriş tarihi esas alınacak. Tarife kontenjanı dahilinde yapılacak ithalatlar için Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından lisans düzenlenecek. Kontenjanın dağıtım yöntemi ise İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresi Yönetmeliği'nde belirtilen şekilde olacak.

Bazı Sanayi Ürünlerin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanmasına İlişkin Tebliğ

20 Haziran 2008 Cuma tarih ve 26912 sayılı Resmi Gazete

Dış Ticaret Müsteşarlığından:

BAZI SANAYİ ÜRÜNLERİNİN İTHALATINDA TARİFE KONTENJANI
UYGULANMASINA İLİŞKİN TEBLİĞ
Başvuru konusu madde ve başvuru esasları
MADDE 1 – (1) 11/6/2008 tarihli ve 26903 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 2008/13699 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca, 8414.30.81.90.00 gümrük tarife istatistik pozisyonlu (GTİP) "klimalarda kullanılan kompresör" ve 8504.40.84.90.00 gümrük tarife istatistik pozisyonlu (GTİP) "LCD modül üretiminde kullanılan invertör" isimli maddeler için açılan, sırasıyla 300.000 ve 400.000 adetlik tarife kontenjanının dağıtımı, sadece söz konusu maddeleri üretimlerinde kullanan sanayicilere yapılır.
(2) Sanayicilerin, bu Tebliğ’in yayımı tarihinden itibaren 10 (on) iş günü içerisinde, ekte yer alan müracaat formu ve aranacak diğer belgelerle birlikte Dış Ticaret Müsteşarlığı’na (İthalat Genel Müdürlüğü) başvurmaları gerekmektedir. Taleplerin değerlendirilmesinde genel evrak giriş tarihi ve sayısı esas alınır. Süresi içinde yapılmayan veya eksik yapılan başvurular değerlendirmeye alınmaz.
Dağıtım
MADDE 2 – (1) Sanayiciler tarafından talep edilen toplam miktarın, tespit edilen tarife kontenjanı miktarından daha düşük ya da eşit olması durumunda, talepler aynen karşılanır. Ancak, talep edilen toplam miktarın, tarife kontenjanı miktarından daha fazla olması durumunda dağıtım, 8/6/2004 tarihli ve 25486 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresi Yönetmeliğinde belirtilen Kota ve Tarife Kontenjanı Dağıtım Yöntemleri çerçevesinde gerçekleştirilir.
İthal lisansına ilişkin esaslar
MADDE 3 – (1) Tarife kontenjanı kapsamında yapılacak ithalat için, Dış Ticaret Müsteşarlığı’nca (İthalat Genel Müdürlüğü) ithal lisansı düzenlenir. İthal lisansının, gümrük yükümlülüğünün doğduğu tarihte, ilgili gümrük idaresine ibrazı gerekmektedir.
(2) Düzenlenecek ithal lisansları 31/12/2008 (31/12/2008 dahil) tarihine kadar geçerlidir. İthal lisansı üzerinde, geçerlilik tarihi içerisinde, ilgili firmaların talep etmesi halinde, Müsteşarlıkça uygun görülecek değişiklikler yapılabilir. Ancak, miktarın artırılmasına ve lisans süresinin uzatılmasına yönelik talepler değerlendirmeye alınmaz.
(3) İthal lisansının geçerlilik süresinin bitmesini müteakip, 10 (on) gün içerisinde firmalara verilen nüshanın aslı Dış Ticaret Müsteşarlığı’na (İthalat Genel Müdürlüğü) iade edilir.
Diğer hususlar
MADDE 4 – (1) Bu Tebliğde yer almayan hususlarda diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 5 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 6 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın bağlı olduğu Bakan yürütür.

EK

MÜRACAAT FORMU
. G.T.İ.P :
. Madde ismi :
. Ticari ismi :
. İthalatçı firmanın ünvanı, adresi, telefonu, faks numarası,
Ankara irtibat telefonu (varsa) :
. İhracatçı firmanın ünvanı, adresi :
. 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca verilen vergi numarası :
. Malın kullanılacağı yer :
. Malın miktarı :
. Malın menşe ülkesi :
. Malın sevk ülkesi :
. Malın giriş yapacağı gümrük kapısı :


Firma Ünvanı
Yetkili İmza
ARANACAK DİĞER BELGELER:
1- Dilekçe
2- Proforma fatura
3- Bağlı bulunulan Sanayi Odasınca düzenlenmiş Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğince
tasdikli kapasite raporu sureti
4- İmza sirküleri (noter tasdikli)
5- 2005, 2006 ve 2007 yıllarında ithalat yapan firmaların bu ithalatlarına ait gümrük
beyannamelerinin birer sureti
6- Müsteşarlıkça istenebilecek diğer belgeler

Bazı Sanayi Ürünlerin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında 2008/13699 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı

11 Haziran 2008 Çarşamba tarih ve 26903 sayılı Resmi Gazete

BAKANLAR KURULU KARARI

Karar Sayısı : 2008/13699
Ekli “Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Karar”ın yürürlüğe konulması; Devlet Bakanlığının 24/4/2008 tarihli ve 16637 sayılı yazısı üzerine, 20/2/1930 tarihli ve 1567 sayılı Kanunun 1 inci, 14/5/1964 tarihli ve 474 sayılı Kanunun 2 nci, 6/5/1986 tarihli ve 3283 sayılı Kanunun 2 nci ve 27/10/1999 tarihli ve 4458 sayılı Kanunun 16 ve 55 inci maddeleri ile 2/2/1984 tarihli ve 2976 sayılı Kanun hükümlerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 2/5/2008 tarihinde kararlaştırılmıştır.


BAZI SANAYİ ÜRÜNLERİNİN İTHALATINDA TARİFE KONTENJANI
UYGULANMASI HAKKINDA KARAR

Kapsam
MADDE 1 – (1) 10/5/2004 tarihli ve 2004/7333 sayılı Kararnamenin eki "İthalatta Kota ve Tarife Kontenjanı İdaresi Hakkında Karar" çerçevesinde, aşağıdaki tabloda gümrük tarife istatistik pozisyonları ve tanımları belirtilen eşyaların ithalatında karşılarında gösterilen miktar ve gümrük vergisi oranı ile tarife kontenjanı açılmıştır.


Uygulama
MADDE 2 – (1) Bu Kararın 1 inci maddesinde tespit edilen tarife kontenjanları çerçevesinde yapılacak ithalatta, aynı eşyalar kapsamı tabloda gösterilen gümrük vergisi, bunun dışında yapılacak ithalatta ise yürürlükteki İthalat Rejimi Kararı çerçevesinde söz konusu eşya için tespit edilen gümrük vergisi uygulanır.
İthal lisansı
MADDE 3 – (1) Bu Karar çerçevesinde yapılacak ithalat için Dış Ticaret Müsteşarlığınca (İthalat Genel Müdürlüğü) ithal lisansı düzenlenir. İthal lisansının gümrük yükümlülüğünün doğduğu tarihte ithalatçı tarafından ilgili gümrük idaresine ibrazı gerekmektedir.
Usul ve esaslar
MADDE 4 – (1) Bu Karar çerçevesinde tespit edilen tarife kontenjanlarına başvuru ile tarife kontenjanlarının dağıtımı, yönetimi ve uygulanmasına ilişkin usûl ve esaslar, Dış Ticaret Müsteşarlığınca yayımlanacak tebliğler ile belirlenir.
Diğer mevzuat
MADDE 5 – (1) Bu Kararda yer almayan hususlarda, İthalat Rejimi Kararı ve diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 6 – (1) Bu Karar 31/12/2008 tarihine kadar (31/12/2008 dahil) geçerli olmak üzere 1/7/2008 tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 7 – (1) Bu Karar hükümlerini Dış Ticaret Müsteşarlığının bağlı bulunduğu Bakan yürütür.

Turkey Begins Import Surveillance for Alarm Clocks

Turkey, through Communiqué no. 2008/13 on the Application of Surveillance in Importation published in the Offical Gazette no. 26912 of 20th of June, 2008, began import surveillance for electrical alarm clocks classified under Turkish customs tariff position 9105.11.00.00.00.

Surveillance will be applied prospectively to imports with a CIF unit value under five USD Dolars per products.

Products subject to surveillance can only be imported after obtaining a Surveillance Document to be issued by the Prime Ministry Undersecretariat of Foreing Trade. Imports of 25 or less units under a single customs declaration is exempt from the surveillance measure.

Here is the Turkish text of the Communiqué no. 2008/13: http://antidamping.blogspot.com/2008/06/ithalatta-gzetim-uygulanmasna-ilikin_26.html.

Çalar Saatlerde Gözetim Uygulaması

20 Haziran 2008 tarih ve 26912 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan İthalatta Gözetim Uygulanmasına İlişkin 2008/13 sayılı Tebliğ (http://antidamping.blogspot.com/2008/06/ithalatta-gzetim-uygulanmasna-ilikin_26.html) aracılığıyla 9105.11.00.00.00 gümrük tarife istatistik pozisyonunda sınıflandırılan elektrikle çalışan çalar saatlere ilişkin olarak gözetim uygulaması başlatıldı.

Gözetim uygulaması CIF (İngilizce cost insurance freight) kıymet cinsinden birim kıymeti beş ABD Doları/adetten daha düşük olan ürünlerin ithalatında ileriye yönelik olarak uygulanacak.

Gözetim önlemlerine tabi ürünlerin ithalatı ancak Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından düzenlenen Gözetim Belgeleri aracılığıyla gerçekleştirilebiliyor. Ancak bir gümrük beyannamesi kapsamında 25 adet veya daha az adette yapılacak ithalat önlemden muaf.

İthalatta Gözetim Uygulanmasına İlişkin 2008/13 Sayılı Tebliğ

20 Haziran 2008 Cuma tarih ve 26912 sayılı Resmi Gazete

Dış Ticaret Müsteşarlığından:


İTHALATTA GÖZETİM UYGULANMASINA İLİŞKİN TEBLİĞ
(Tebliğ No:2008/13)

Kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğ; aşağıda gümrük tarife istatistik pozisyonu (G.T.İ.P) ve tanımı belirtilen eşyanın (yalnız karşısında gösterilen CIF kıymetin altında birim kıymetleri haiz olanlarının) ithalatında ileriye yönelik olarak ülke ayrımı yapılmaksızın yürütülecek olan gözetim uygulamasına ilişkin usul ve esasları içermektedir.



Gözetim uygulaması
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ’in 1 inci maddesinde belirtilen eşya ancak Dış Ticaret Müsteşarlığı’nca (İthalat Genel Müdürlüğü) düzenlenecek gözetim belgesi ile ithal edilir. Gözetim belgesi gümrük beyannamesinin tescilinde ilgili gümrük idaresince aranır. Gözetim belgesinin bir örneği gümrük beyannamesine eklenir.
(2) Bir gümrük beyannamesi kapsamında ilgili gümrük tarife istatistik pozisyonlarından 25 adet veya daha az miktarda yapılacak olan ithalat, CIF kıymetine bakılmaksızın gözetim uygulamasından muaftır.
Başvuru
MADDE 3 – (1) Gözetim belgesi taleplerine ilişkin başvuruların değerlendirmeye alınabilmesi için EK I’de yer alan "Gözetim Belgesi Başvuru Formu"nun usulüne uygun bir şekilde doldurulması ve EK II’deki belgelerle birlikte eksiksiz bir şekilde İthalat Genel Müdürlüğüne iletilmesi gerekmektedir. İthalat Genel Müdürlüğü, gerekli görmesi halinde, ek bilgi ve belgeler isteyebilir.
(2) Yapılan beyanın gerçeğe aykırı olduğunun veya başvurularda sunulan bilgi ve belgelerde tutarsızlık bulunduğunun tespit edilmesi halinde gözetim belgesi düzenlenmez.
Gözetim belgesine ve gözetim belgesinin kullanımına ait bilgiler
MADDE 4 – (1) Gözetim belgelerinin geçerlilik süresi 6 (altı) aydır.
(2) Gözetim belgesi, Gümrük Kanunu'nun "Eşyanın Gümrük Kıymeti"ne ilişkin hükümlerinin uygulanmasını engellemez. Bu Tebliğ’in 1 inci maddesinde belirtilen kıymetler Gümrük Kanunu'nun "Eşyanın Gümrük Kıymeti"ne ilişkin hükümlerinin uygulanmasına esas teşkil etmez.
(3) Gümrük beyannamesinin tescili sırasında gümrüklerce tespit ve kabul edilen kıymet veya miktarın, gözetim belgesinde kayıtlı kıymet veya miktarı, toplam %5'ten (%5 dahil) daha az bir oranda aşması ithalatın yapılmasını engellemez.
(4) Gözetim belgesi üçüncü kişilere devredilemez. Gözetim belgesi kapsamı maddenin ithalatı ile ilgili belgelerin (gözetim belgesinin aslı, ayrıca ithalat gerçekleştirilmiş ise ticari fatura ve gümrük beyannamesinin fotokopisi) gözetim belgesinin geçerlilik süresinin bitiminden itibaren 10 (on) işgünü içerisinde belge sahibi tarafından İthalat Genel Müdürlüğüne iletilmesi zorunludur.
Yürürlük
MADDE 5 – (1) Bu Tebliğ yayımını takip eden 30 uncu gün yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 6 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın bağlı olduğu Bakan yürütür.


EK I


GÖZETİM BELGESİ BAŞVURU FORMU




Tarih: ..../.../....

T.C. BAŞBAKANLIK
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞINA
(İthalat Genel Müdürlüğü)

Dilekçe ve Taahhütname :
İthalatını gerçekleştirmek istediğimiz aşağıda belirtilen ürünlere ilişkin olarak İthalatta Gözetim Uygulanmasına İlişkin 2008/13 sayılı Tebliğ çerçevesinde firmamız adına gözetim belgesi düzenlenmesini talep etmekteyiz. Gözetim belgesi almak için yaptığımız işbu başvuruda yer alan bilgilerin doğru olduğunu, gözetim belgesini üçüncü kişilere devretmeyeceğimizi, gözetim belgesi kapsamı maddenin ithalatı ile ilgili belgeleri (gözetim belgesinin aslı, ayrıca ithalat gerçekleştirilmiş ise ticari fatura ve gümrük beyannamesinin fotokopisi) gözetim belgesinin geçerlilik süresinin sonundan itibaren 10 (on) işgünü içerisinde İthalat Genel Müdürlüğüne ileteceğimizi kabul ve taahhüt ederiz.
Bilgileri ve gereği arz olunur.
İmza ve Kaşe İsim- Unvan




EK II



GÖZETİM BELGESİ BAŞVURU FORMUNA EKLENECEK BELGELER:


1- Beyan sahibine ait noter tasdikli imza sirkülerinin aslı ve beyan sahibi ithalatçıdan farklı ise noter tasdikli vekaletname.
2- İthal edilecek maddeye ait proforma fatura veya ticari faturanın sureti. (3 nüsha) (proforma veya ticari faturalarda farklı birim fiyatlara haiz ürünler ayrı kalemler olarak gösterilmelidir. Her fatura kaleminin, ürünü tarif eden açık tanımı, birim FOB fiyatı, istatistiki birim bazında miktarı ve ağırlığı (brüt kilogram olarak) ayrı ayrı gösterilmelidir. CIF teslim şekline göre düzenlenmiş faturalarda sigorta ve navlun ücretleri ayrıca belirtilmelidir).
3- Son iki yıla ait vergi levhalarının noter tasdikli sureti.

Niye ABD Hakkında Haber Bu Kadar Fazla?

Ticari Savunma Araçları'nı takip eden veya şöyle bir göz atanlar farkedecektir: Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ile ilgili haber ve yorumlar diğer ülkeleri ve Avrupa Birliği'ni fersah fersah geride bırakıyor. Nedir bu durumun nedeni diye merak edilebilir. İşte yanıtları:

1. ABD dünyada en çok dampinge karşı önlem alan ve telafi edici önleme başvuran ülkelerden biri. Dünya Ticaret Örgütü'nün resmi istatistiklerinin kapsadığı 1 Ocak 1995 ila 30 Haziran 2007 dönemine baktığımızda ABD'nin karara bağladığı 242 önlem ile 347 önlem alan Hindistan'ın ardından, 237 önlemi bulunan Avrupa Birliği'nin önünde dünya ikincisi olduğunu görüyoruz. Telafi edici önlemlerde ise ABD 47 önlemle 23 önlemi bulunan Avrupa Birliği'ne açık fark atarak birinci durumda.

2. Hal böyle olunca ve sıfırlama gibi korumacı uygulamaları da devreye girince ABD Dünya Ticaret Örgütü'nün ihtilafların halli mekanizması kapsamında en çok taraf olan ülkeler arasında yer alıyor.

3. ABD'nin anti-damping ve anti-sübvansiyon soruşturmalarında ve gözden geçirmelerinde izlediği idari prosedürler oldukça karmaşık ve soruşturmaların birçok karara tabi olmasına neden oluyor. Ticaret Bakanlığı tarafından açılan bir soruşturmada önce Uluslararası Ticaret Komisyonu ön zarar saptamasında bulunuyor, sonra Ticaret Bakanlığı Uluslararası Ticaret İdaresi'nin dampinge veya sübvansiyona ilişkin ön ve nihai saptamaları geliyor, Komisyon nihai saptamasını yapıyor ve en sonunda Bakanlık talimatını yayınlıyor. Tabi bu aşamalardan birinde menfi karar çıkması süreci durduruyor. Ancak karara bağlanan bir önleme ilişkin en azından yedi defa haber yapılması gerekli oluyor. Ayrıca İdare ve Komisyon kararlarını hem basın açıklamaları hem de resmi duyurularla ilan ediyor. Uluslararası Ticaret Komisyonu'nun hızlandırılmış şekilde yapılmasına karar vermemesi halinde nihai gözden geçirmelerde de benzer bir süreç izleniyor.


Ancak ABD ile ilgili haberlerin sayısını arttıran en önemli husus ara gözden geçirmeler. ABD dampinge karşı veya telafi edici önlemlerin birinci yıldan sonra her yıl idari gözden geçirmeye tabi tutulmasına izin veriyor. Konuyla ilgili duyurular yayınlanıyor ve gelen talepler mutlaka inceleniyor. ABD dünyanın en büyük ulusal pazarı olduğundan ihracatçı firmalar idari gözden geçirme fırsatlarını kaçırmamaya çalışıyor. Değişen şartlar gözden geçirmeleri ve yeni ihracatçı soruşturmaları da aynı nedenle sık sık gündeme geliyor. Bu nedenle ABD'nin idari resmi gazetesi olan Federal Sicil'de hemen hemen her gün Uluslararası Ticaret İdaresi'nin ticari savunma araçlarına ilişkin duyurularını görmek mümkün oluyor. Vakit buldukça, olmadı vakit yaratarak size aktarıyoruz hepsini.

4. Son bir neden: Günlüğümüzde ne kadar çaba sarfedersek sarfedelim bütün dünyadaki gelişmeleri takip etmemizin imkanı yok. Dil ve bilgi kaynağı engelleri çıkıyor karşımıza. Bu nedenle ABD ile ilgili haberler olması gerekinden daha yüksek bir oranda. Ancak ABD, Avrupa Birliği, Hindistan, Kanada ve birçok Latin Amerika ülkesi ile tabi ki Türkiye'yi ve Dünya Ticaret Örgütü'nü dikkatle izliyoruz. Dolayısıyla fotoğrafın önemli bir kısmını sunabiliyor size.

ABD'den Çelik Borularda Nihai Zarar Saptaması

Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Uluslararası Ticaret Komisyonu 20 Haziran 2008 Cuma günü yaptığı 08-061 sayılı basın açıklamasıyla Çin Halk Cumhuriyeti menşeli belirli yuvarlak kaynaklı karbon kalitesinde çelik boruların ABD'ye normal fiyatın altında, yani dampingli ve ayrıca sübvansiyonlu olarak ihraç edilmesi nedeniyle yerli üreticilerin zarara uğradığı hususunda nihai saptamada bulunduğunu ilan etti.

Ticaret Bakanlığı Uluslararası Ticaret İdaresi'nin nihai damping ve sübvansiyon saptamaları 5 Haziran'da Federal Sicil'de yayınlanmıştı (http://antidamping.blogspot.com/2008/06/abdden-elik-borularda-nihai-damping-ve.html). Uluslararası Ticaret İdaresi kritik koşulların varlığına hükmetmiş olduğundan Komisyon zararın yanı sıra kritik koşulların varlığını da inceledi, ancak zarar olduğu yönünde oy veren beş Komiser'den hiçbiri kritik koşullar saptamadı. Bu durumda şikayet konusu ürünlerin soruşturmanın başlatılmasından sonra, ancak İdare'nin ön saptamalarından önce ABD'ye gerçekleştirilen ithalatları dampinge karşı ve telafi edici önlemlere tabi olmayacak.

ABD'de anti-damping ve anti-sübvansiyon soruşturmalarında damping ve sübvansiyon Ticaret Bakanlığı Uluslararası Ticaret İdaresi, zarar Uluslararası Ticaret Komisyonu tarafından inceleniyor. Komisyon'un nihai zarar saptamasıyla önlem alınması kesinleşmiş bulunuyor. Bu konuda gerekli talimatlar Ticaret Bakanlığı tarafından yaklaşık bir hafta içerisinde düzenlenecek ve Birleşik Devletler Gümrük ve Sınır Koruma ajansınca icra edilecek.

ABD'den Dikdörtgen Profil Çelik Borularda Nihai Damping ve Sübvansiyon Saptaması

Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Ticaret Bakanlığı Uluslararası Ticaret İdaresi belirli kaynaklanmış, karbon kalitesinde, ince cidarlı (dört milimetreden daha ince), kare olanlar dahil dikdörtgen profil çelik boru ve tüplerin (İngilizce light-walled rectangular pipe and tubes) ABD'ye Çin Halk Cumhuriyeti, Kore Cumhuriyeti ve Meksika'dan dampingli, Çin Halk Cumhuriyeti'nden sübvansiyonlu olarak ithal edilmesine ilişkin olarak yürütülen dampinge ve sübvansiyona karşı soruşturmalarda nihai saptamalarını 16 Haziran 2008 tarihinde açıkladı. Şikayet konusu ürün genellikle çit, parmaklık ve trabzan gibi ürünlerin yapımında kullanıyor. Türkçe'de ince cidarlı yerine ince duvarlı veya ince etli, dikdörtgen profil değil, dikdörtgen kesimli olarak da nitelendiriliyor. Ancak birçok yerde light-walled rectangular sözcüklerinin kısaltması olan LWR ile tanımlanıyor. Karbon kalitesinde çelikler hem karbon çelik hem de az miktarda alaşım elementleri içeren alaşımlı çelikleri kapsıyor.

Konuyla ilgili şikayet başvurusu 27 Haziran 2007'de Allied Tube & Conduit Corp. (IL); Atlas Tube, Bull Moose Tube Company, California Steel and Tube, EXLTUBE, Hannibal Industries, Leavitt Tube Company LLC, Maruichi American Corp., Searing Industries, Southland Tube, Vest, Inc., Kanada'da mukim olan Welded Tube ve Western Tube and Conduit tarafından yapılmıştı. Ticaret Bakanlığı soruşturmaları 17 Temmuz'da başlatmış, Uluslararası Ticaret Komisyonu 13 Ağustos 2007'de ön zarar saptamalarında bulunmuştu. Uluslararası Ticaret İdaresi'nin ön saptamaları ise 26 Kasım 2007 tarihinde gelmişti.

Nihai saptamalara göre soruşturmaya tabi tüm ülkelerden dampingli ithalat yapılmış ve Çin telafi edilebilir sübvansiyonlar vermiş durumda. Koreli Kukje Steel Co. Ltd. şirketine ilişkin olarak soruşturmada işbirliğine gelmediği için eldeki olumsuz veriler kullanılmış. Meksika'dan beş, Kore'den sekiz şirkete ise İdare'nin miktar ve değer bilgilerine yanıt vermemeleri nedeniyle eldeki total olumsuz veriler uygulanmış. Yine iki Çinli üreticiye ilişkin olarak işbirliği konusunda yapabileceklerinin en iyisini sergilemediklerinden dolayı eldeki olumsuz verilerden faydalanılmış. İdare'ye göre Çin'de sadece ülke geneli için kritik koşullar söz konusu.

Sonuç olarak sübvansiyona karşı soruşturmada Zhangjiagang Zhongyuan Pipe-Making Co., Ltd. için % 15,28, Qingdao Xiangxing Steel Pipe Co., Ltd. için % 200,58, Kunshan Lets Win Steel Machinery Co., Ltd. için % 2,17 ve diğer tüm firmalar için % 15,28'lik sübvansiyon oranı tespit edilmiş durumda. Dampinge karşı soruşturmada ise Kunshan Lets Win Steel Machinery Co., Ltd., Wuxi Baishun Steel Pipe Co., Ltd., Guangdong Walsall Steel Pipe Industrial Co, Ltd., Wuxi Worldunion Trading Co., Ltd., Weifang East Steel Pipe Co., Ltd. ve Jiangyin Jianye Metal Products Co., Ltd. % 249,12, Zhangjiagang Zhongyuan Pipe-Making Co., Ltd. ile diğer tüm Çinli firmalar % 264,64'lük damping oranlarıyla karşı karşıya. Güney Kore'ye gelince Nexteel Co., Ltd. de minimis olan % 1,30, Kukje Steel Co., Ltd., Dong-A Steel Pipe Co. Ltd., Jinbang Steel Co. Ltd., HiSteel Co. Ltd., Joong Won, Miju Steel Mfg. Co., Ltd., Yujin Steel Industry Co., Ahshin Pipe & Tube ve Han Gyu Rae Steel Co., Ltd. için % 30,66, diğer tüm şirketler için ise % 15,98'lik damping marjları hesaplanmış durumda. Meksika'da Maquilacero S.A. de C.V. için % 2,92, Productos Laminados S.A. de C.V. (PROLAMSA) için % 5,73, Industrias Monterrey S.A. de C.V., Nacional de Acero S.A. de C.V., PEASA-Productos Especializados de Acero, Tuberias Aspe ve Tuberias y Derivados S.A. de C. V. için % 11,50, diğer tüm şirketler için % 4,33 oranları söz konusu.

Soruşturmalar Uluslararası Ticaret Komisyonu'nun 28 Temmuz 2008'de nihai zarar saptamalarını açıklamasıyla sona erecek. Kuvvetle muhtemelen alınacak önlemlere ilişkin talimatlar ise 4 Ağustos'ta düzenlenecek.

ABD'de anti-damping ve anti-sübvansiyon soruşturmalarında damping ve sübvansiyon Ticaret Bakanlığı Uluslararası Ticaret İdaresi, zarar Uluslararası Ticaret Komisyonu tarafından inceleniyor.