16 Haziran 2008 Pazartesi

British Retail Consortium AB'nin Anti-Dampingin Yoksullara Etkisini İncelemesini Talep Etti

Birleşik Krallık'ın perakende sektöründe en önemli kuruluşu olan British Retail Consortium (Britanya Perakende Konsorsiyumu) 9 Haziran 2008 Pazartesi günü hükümetle bir araya gelerek Avrupa Birliği'nin (AB) anti-damping vergilerinin yoksullar üzerindeki ekonomik etkisini incelemesini talep etti. Clarks, Marks & Spencer, Tesco ve John Lewis gibi Britanya'nın en önemli perakendecilerini temsil eden Konsorsiyum, tabi ki kendilerine hak veren Ticaret ve Tüketici İşleri Parlamenter Devlet Bakan Yardımcısı Milletvekili Gareth Thomas ile görüştü (http://www.brc.org.uk/details04.asp?id=1388).

British Retail Consortium'un tahminine göre Britanyalı tüketicilerin AB'nin deri ayakkabılar, enerji verimliliği olan ampuller ve çöp poşetlerine uyguladığı dampinge karşı önlemler nedeniyle ödediği fatura yılda 16 milyon Paund. Tornavida ve mumlara beklenen önlemlerin alınması durumunda bu tutar 30 milyon Paunda çıkacak. Bu durum ise özellikle toplumun yoksul kesimlerini etkileyecek.

Britanyalı perakendecilerin bir hayır kurumu gibi düşünmeye başlamasının nedeni artan fiyatların satışlarını düşürmesi olmalı. Ancak haksız da sayılmazlar. Muhtemel dinamik etkileri göz önüne almazsak anti-damping her zaman fiyatları arttırarak tüketici refahını azaltan bir uygulama. Kağıt üzerinde dampinge karşı soruşturmaların bu durumu dikkate alması, önlemin artı ve eksilerini karşılaştırması gerekiyor. Ancak rekabet hukukunda gördüğümüz muafiyetler gibi derin bir uygulama yok ortada.

Avrupa Komisyonu 2006 yılında yayınlanan ticari savunma araçlarına ilişkin bir Yeşil Kitapla başka değişikliklerin yanı sıra soruşturmalarda yerli üreticilerin haricindeki kesimlerin menfaatlerinin daha etkin bir şekilde dikkate alınmasını önermişti. Ancak Komisyonun Ticaretten Sorumlu Üyesi Peter Mandelson büyük bir muhalefetle karşılaştığından ticari savunma araçları uygulamasının reformu konusunda ilerleme kaydedemedi.

Hiç yorum yok: