29 Haziran 2008 Pazar

"Çalar Saat İthalatına Gözetim"

Ankara Haber Ajansı
20.06.2008

Dış Ticaret Müsteşarlığı, Cıf Fiyatı Bazında Adedi 5 Doların Altındaki Elektrikle Çalışan Çalar Saatlerin İthalatına Gözetim Uygulaması Başlattı.

Dış Ticaret Müsteşarlığı, elektrikle çalışan çalar saatlerin ithalatına yönelik gözetim uygulaması getirdi.


Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın, "İthalatta Gözetim Uygulamasına İlişkin Tebliğ" Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre, CIF fiyatı bazında adedi 5 doların altındaki elektrikle çalışan çalar saatlerin ithalatına yönelik gözetim uygulaması başlatıldı. Bir gümrük beyannamesi kapsamında ilgili gümrük tarife istatistik pozisyonlarından 25 adet veya daha az miktarda yapılacak olan ithalat, CIF kıymetine bakılmaksızın gözetim uygulamasından muaf tutulacak.

-10 GÜN İÇİNDE MÜSTEŞARLIĞA BAŞVURULACAK

Müsteşarlığın, "Bazı Sanayi Ürünlerinin İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulamasına İlişkin Tebliğ"i de Resmi Gazete'de yayımlandı. Buna göre, "klimalarda kullanılan kompresör" ve "LCD modül üretiminde kullanılan invertör"ler için açılan, sırasıyla 300 ve 400 bin adetlik tarife kontenjanının dağıtımı, sadece söz konusu maddeleri "üretimlerinde" kullanan sanayicilere yapılacak. Sanayicilerin, Tebliğ'in yayımı tarihinden itibaren 10 iş günü içerisinde, Dış Ticaret Müsteşarlığı'na başvurmaları gerekecek.

Sanayiciler tarafından talep edilen toplam miktarın, tespit edilen tarife kontenjanı miktarından daha düşük ya da eşit olması durumunda, talepler aynen karşılanacak. Ancak talep edilen toplam miktarın, tarife kontenjanı miktarından daha fazla olması durumunda dağıtım, ilgili Kota ve Tarife Kontenjanı Dağıtım Yöntemleri kapsamında yapılacak.

Düzenlenecek ithal lisansları 31 Aralık 2008 tarihine kadar geçerli olacak. İthal lisansı üzerinde, geçerlilik tarihi içerisinde, ilgili firmaların talep etmesi halinde, Müsteşarlıkça uygun görülecek değişiklikler yapılabilecek. Ancak, miktarın artırılmasına ve lisans süresinin uzatılmasına yönelik talepler değerlendirmeye alınmayacak. (ANKA)

Hiç yorum yok: