4 Temmuz 2008 Cuma

Jantlarda Gözetim Uygulaması

28 Haziran 2008 Cumartesi tarih ve 26920 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan İthalatta Gözetim Uygulanmasına İlişkin 2008/14 sayılı Tebliğ (http://antidamping.blogspot.com/2008/07/ithalatta-gzetim-uygulanmasn-ilikin.html) aracılığıyla 8708.70.50.00.11 ve 8708.70.99.00.11 sayılı gümrük tarife istatistik pozisyonlarında sınıflandırılan jantlara ilişkin olarak gözetim uygulaması başlatıldı.

Gözetim uygulaması CIF (İngilizce cost insurance freight) kıymet cinsinden birim kıymeti altı ABD Doları/kilogramdan daha düşük olan ürünlerin ithalatında ileriye yönelik olarak uygulanacak.

Gözetim önlemlerine tabi ürünlerin ithalatı ancak Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından düzenlenen Gözetim Belgeleri aracılığıyla gerçekleştirilebiliyor. Ancak bir gümrük beyannamesi kapsamında brüt 50 kilogram veya daha az miktarda yapılacak ithalat önlemden muaf.

Hiç yorum yok: