23 Temmuz 2008/Milliyet Ege
İzmir’de hoşuma giden bir konsensus oluştu. Birkaç girişimci bir araya geldi ve Teknopolis adında bir bilişim şirketi kurdu. Teknopolis geleceği kazanmak, geleceği yakalamak istiyor.
Bunun için birkaç kişinin katkısı değil, mümkün olduğunca çok ortaklı bir oluşum yaratmak isteniyor. 50’den fazla birey, daha doğrusu girişimci...
Çok fikir demek, Teknopolis’in de hızlı büyümesi demek. Özellikle dijital platformlarda bilginin yayılması, bilginin paylaşılması çok daha önem kazanıyor. Peki bu konsensusun ilk girişimi ne oldu?
http://www.ticarivideo.com/
Yani video tabanlı bir web sitesi...
Buraya üye olanlar kendilerini, işlerini, ürün veya hizmetlerini tanıtıyorlar.
Teknopolis Bilişim Sanayi ve Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanı tanıdık bir isim...
Cüneyt Tuğrul...
Tuğrul tıp doktorudur ama benim tanıdığım en iyi sivil toplum önderlerinden biridir.
Birçok oluşumun içindedir ve gerçek bir fikir önderidir. O yüzden bu girişimin de sağlıklı büyüyeceğine yüzde yüz eminim.
Tuğrul diyor ki...
“Firmalar yoğun şekilde web sitelerinde basit görüntü üzerinden hareketli görüntüye doğru hareketlenmeye geçiş yapıyorlar. Firmaların bunu kendi başlarına yapmak istedikleri zaman özellikle bilgisayar eleman istihdamı ve yoğun bir yatırım problemi doğuruyor. Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerde bu problem net olarak çözülemiyor. Oysa ulusal ve uluslararası alanda ticaretimizin kendimizi anlatabilecek düzeyde olması gerekiyor. İnsanlar kendilerini bir kataloğun ya da bir fuarın içinde bulmak istiyor. İşte www.ticarivideo.com bu ihtiyaçtan doğdu...”
Cüneyt Tuğrul’un tespitleri çok doğru...
Dijital çağın verileri bu gerçeği bize sık sık hatırlatıyor.
* * *
Türkiye’de internet 15’inci yılını doldurdu. Dünyada 1.3 milyar internet kullanıcısı; internet bağlı 550 milyon bilgisayar, 158 milyon web, 150 milyon alan adı, 100 milyar sayfa, 100 milyon video ve 60 milyon insanın kişisel web’i ya da bloğu var.
Türkiye’de ise gelişmeler hiç de fena değil. Yaklaşık 20 milyon internet kullanıcımız bulunuyor.
İnternete bağlı 2.5 milyon bilgisayar; 150 bini yurtiçinde, 700 bini yurtdışında Türkiye kaynaklı alan adı var. 5 milyon ADSL kullanımda, 50 bin civarında kablodan internet kullanan gözüküyor. Türkiye kaynaklı 26 milyon MSN hesabı var; bunun kabaca 8 milyon farklı kişiyi temsil ettiğini tahmin ediliyor. Halkımızın yüzde 27’si interneti düzenli kullanıyor. Yüzde 3’ü denemiş ama devam etmemiş.
Tabii bardağın boş tarafından baktığımızda da şu gerçekler karşımıza çıkıyor. Yüzde 70’i hayatında hiç internet kullanmamış, ama daha vahimi yüzde 22’si interneti duymamış bile...
Fikri bile yok.
Kadınlar özelinde yüzde 80 hiç internet kullanmamış; kırsal kesimde ise bu oran yüzde 90’a ulaşıyor. İyi gelişmelere rağmen Türkiye’nin daha gidecek çok yolunun olduğu gösteriyor.
* * *
Uzmanlar insanlık tarihinde ilk defa internetle bireysel gelişimin önünün açıldığını söylüyorlar. İnternet, sıradan insanlara kendini geliştirme, fikirlerini yayma konusunda her gün yeni olanaklar sunuyor. Kolay, ucuz ve hızlı internet ve bilgi teknolojileri, her bireye kendi matbaa, gazete, radyo ve TV’sini kurma hakkı tanıyor.
Bunlar önemli fırsatlar... Teknopolis’in bu ilk adımından sonra yenilerinin geleceğini biliyorum. Dilerim gelişmeler hızlı olur ve yeni ürünler kısa sürede bilgisayarımızın sayfalarına düşer.
Bakınız:
http://antidamping.blogspot.com/2008/07/ticari-video-yaynda.html
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder