14 Haziran 2008 Cumartesi

Fişeklerde Gözetim Uygulamasında Değişiklik

14 Haziran 2008 tarih ve 26906 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan İthalatta Gözetim Uygulanmasına İlişkin 2005/4 sayılı Tebliğ'de Değişiklik Yapılması Hakkında Tebliğ (http://antidamping.blogspot.com/2008/06/ithalatta-gzetim-uygulanmasna-ilikin.html) aracılığıyla 36.04 gümrük tarife istatistik pozisyonunda sınıflandırılan şenlik fişekleri, işaret fişekleri, yağmur fişekleri, sis işaretleri ve diğer pirotekni eşyasına ilişkin olarak yürürlükte bulunan gözetim önleminde değişikliğe gidildi.

29 Ocak 2005 tarih ve 25711 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan İthalatta Gözetim Uygulanmasına İlişkin 2005/4 sayılı Tebliğ ile CIF (cost insurance freight) kıymet cinsinden birim kıymetleri 8.000 ABD Doları/tonun altında olan fişeklerin ithalatında ileriye yönelik olarak ülke ayrımı yapılmaksızın gözetim uygulanması karara bağlanmıştı. Yapılan değişiklikle eşik tutar 8.000 ABD Doları/tondan 20.000 ABD Doları/tona yükseltildi.

Gözetim önlemlerine tabi ürünlerin ithalatı ancak Dış Ticaret Müsteşarlığı tarafından düzenlenen Gözetim Belgeleri aracılığıyla gerçekleştirilebiliyor. Ancak bir gümrük beyannamesi kapsamında brüt 200 kilogram veya daha az miktarda yapılacak ithalat önlemden muaf.

Hiç yorum yok: