20 Ağustos 2008 Çarşamba

Rulmanlarda Gözetim Uygulamasına Basından İlgi Yok

Ticari Savunma Araçları'nda Türkiye tarafından uygulanan anti-damping ve korunma önlemleri ile gözetim uygulamalarına ilişkin mevzuatlar ile kendi hazırladığım Türkçe ve İngilizce haber/yorumlara yer vermekle yetinmiyor, basında çıkan, tespit edebildiğim yazıları da okuyucunun dikkatine sunuyorum.

Bu sayede gördüğüm kadarıyla Türk ekonomi basınının dış ticaret konusunda iyi bir sınav verdiğini söylemek mümkün değil. Ticari savunma araçları ve gözetim uygulamalarıyla ilgili haberler genelde yayınlanan karar ve tebliğlerin bir özeti ile işinsanlarının açıklamalarından ibaret.

Hatta karar ve tebliğlerin yanlış anlaşıldığı, haberlerde hatalı başlıklar, yanıltıcı ürün adları verildiği oluyor. Bu özensizliğin bir başka yansıması ise basit bir araştırma yapılmasına bile gerek duyulmaması şeklinde kendisini gösteriyor. Tam tersine ilk bakışta anlaşılmayan önlemler dikkate alınmayabilir.

Aynen 2008/18 sayılı Tebliğ (http://antidamping.blogspot.com/2008/08/ithalatta-gzetim-uygulanmasna-ilikin.html) aracılığıyla devreye alınan rulmanlara ilişkin gözetim uygulamasında (http://antidamping.blogspot.com/2008/08/rulmanlar-trkiyeden-gzetim-uygulamas.html) olduğu gibi. Söz konusu Tebliğ'de ürün adı değil, GTİP'ler yer aldığından diğer gözetim tebliğlerinin aksine basının, daha doğrusu haber ajanslarının ilgisine mazhar olmamış bu uygulama. Nitekim geçen yıl yürürlüğe giren ilk uygulama da sadece ihtisas kaynaklarında ele alınmış. Oysa GTİP kodlarına karşılık gelen ürün tanımlamalarını bulmak, "Google Çağı"nda hiç de zor değil.

Hiç yorum yok: